PlayStation
Maailmanlaajuinen digitaalisen viihteen jättiläinen tarjoaa mukaansatempaavaa sisältöä ja unohtumattomia pelikokemuksia edistääkseen paikallisia sidosryhmäsuhteita ja ollakseen aidosti vuorovaikutuksessa pelaajayhteisön kanssa.
Asiakas
Nordisk Interactive vastaa PlayStationin alueellisesta jakelusta ja markkinoinnista kaikkialla Pohjoismaissa. Sen tehtävänä on edustaa PlayStationin brändiä toimialueellaan ja toteuttaa sekä monikansallisia että paikallisia markkinointitoimia, joilla ylläpidetään tietoisuutta ja vahvistetaan PlayStationin suosiota konsolipelaamisen kärkialustana kuluttajien silmissä. Innovatiivinen tuoteportfolio käsittää niin eksklusiiviset PS5-pelit kuin PlayStation-klassikot, laitteistot ja digitaaliset palvelut, kuten PS Storen ja PS Plussan.
Haaste
Digitaalisella viihde- ja peliteollisuudella on merkittävä maailmantaloudellinen rooli, mikä on luonut PlayStationille erittäin kilpailukykyisen markkinan. PlayStationilla on ollut perinteisesti vahva asema Suomessa, ja suomalaiset tunnetaan paikallisen peliyhteisön keskuudessa “PlayStation-kansana”.
Asiakkaan tavoitteena on vahvistaa markkina-asemaa varmistamalla brändille ja koko tuoteportfoliolle säännöllinen näkyvyys julkisuudessa sekä oman, ansaitun että maksetun median kautta. Pyrimme yhdessä herättämään kuluttajien kiinnostusta tarjoamalla paikallisesti relevanttia pelisisältöä ja ainutlaatuisia PlayStation-kokemuksia kohderyhmille, kuten paikallisille lehdistön edustajille, sisällöntuottajille, vaikuttajille, kumppaneille sekä sitoutuneille PlayStation-yhteisön jäsenille.
Ratkaisu
Republic toimii PlayStationin paikallisena PR- ja viestintäkumppanina Suomessa tehden tiivistä yhteistyötä pohjoismaisen emo-organisaation kanssa. Kumppanuuden keskiössä ovat kaupalliset PR-toimenpiteet ja kampanjat sekä päivittäiset median edustajille suunnatut palvelut, joiden kautta ylläpidetään suhteita suomalaiseen lehdistöön ja vaikuttajiin.
Yhdessä asiakkaan kanssa koordinoimme päivittäistä tiedonkulkua sidosryhmille, lokalisoimme viestintätoimeksiantoja ja suunnittelemme tehokkaita PR-toimenpiteitä paikallisen markkinanäkemyksen ja osaamisen pohjalta. Republic hallinnoi lisäksi paikallisten tuotenäytteiden ja testituotteiden varastoa tuoden PlayStationin helposti tärkeimpien sidosryhmien saataville.
Tulokset
Lähes vuosikymmenen jatkuneen yhteistyön myötä Republicista on tullut tärkeä strateginen kumppani PlayStationille Suomessa. Tänä aikana olemme auttaneet asiakasta lanseeraamaan kaksi konsolisukupolvea ja kymmeniä pelejä, rakentaneet ja kehittäneet vahvan toimittajien ja vaikuttajien verkoston. Lisäksi olemme luoneet paikallisesti puhuttelevan viestintätyylin. Päivittäisen työn ohella olemme toteuttaneet PlayStationin kanssa useita elämyksellisiä brändiaktivointeja, kuten peliturnauksia.
Republic on lisännyt PlayStationin yleistä tunnettuutta ja suosiota Suomen markkinoilla tekemällä globaalista brändistä paikalliselle yleisölle aidosti relevantin.
Merkitys
Suomessa on vaalittu positiivista ja monipuolista pelikulttuuria, joka vastaa suoraan PlayStationin ”Play has no limits” -filosofiaa. Edistämme yhdessä pelaamista mukaansatempaavana ja saavutettavana viihteen muotona, joka kutsuu kaikki nauttimaan PlayStationin innovatiivisista pelikokemuksista.