Gebwell

Uusi brändistrategia ja tarina kiteytti leppävirtalaislähtöisen yrityksen työn merkityksellisyyden.

Asiakas

Gebwell on lämmitys- ja jäähdytyslaitteiden myyntiin, valmistamiseen ja kehittämiseen erikoistunut yritys. Vuonna 2007 perustetun Gebwellin pääkonttori ja juuret sijaitsevat Leppävirralla Pohjois-Savossa. Päämarkkinat ovat kotimaassa, mutta toimintaa on myös Ruotsissa ja Puolassa.

Suomessa Gebwell on markkinajohtaja kaukolämpötuotteissa, ja leppävirtalaisilla on erittäin vahva markkina-asema myös lämpöpumpputuotteissa.

Haaste

Kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittamiseksi Gebwell tarvitsi rinnalleen kumppanin rakentamaan uutta brändistrategiaa ja tarinaa, jotta yhtiö pääsee asetettuihin tavoitteisiin niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Lämmitysratkaisut ovat avainasemassa ympäristötavoitteisiin pääsemisen kannalta niin Suomessa kuin maailmalla. Gebwellin osaaminen on maailmanlaajuisesti huippuluokkaa, mutta tietoisuus yrityksestä ja sen ratkaisuista oli Suomea lukuunottamatta heikkoa. Yhtiöllä oli tarve nitoa yhteen kunnianhimoinen visio, aito tarina ja sisäinen rohkeus lähteä kohti puhtaampaa maailmaa pohjoisen ammattitaidolla. Ala tarvitsee yhteistyötä eri toimijoiden välillä, ja Gebwell voi olla tässä suunnannäyttäjä.

Ratkaisu

Yhteistyö alkoi perusteellisella nykytilanteen kartoituksella ja kilpailijoiden markkinoinnin benchmarkkauksella. Työstimme useissa työpajoissa osallistavaa yhteissuunnittelumallia hyödyntäen brändistrategian keskeisiä elementtejä, tarinaa ja ydinviestiä juurta jaksain. Matkan varrella tuli pian selväksi se, että Gebwellin uusi tarina ja brändistrategia tarvitsevat kaverikseen uuden visuaalisen ilmeen, sillä tarina tulisi vaatimaan visuaaliselta kerronnaltaan etenkin lämpöä ja inhimillisyyttä.

Yksi projektin keskeisimpiä löydöksiä oli se, mitä Gebwell on aina edustanut ja mistä heidät tunnetaan: kaikki kivet ja kannot asiakkaan eteen kääntävistä ihmisistään sekä siitä, että Gebwell haluaa olla tärkeä osa isompaa muutosta matkalla kohti puhtaampaa tulevaisuutta.

Ja niin syntyi ajatus puhtaasta lämmöstä. Puhdasta lämpöä kiteyttää koko Gebwellin toiminnan – millaisia tuotteita ja ratkaisuja leppävirtalaiset kehittävät ja valmistavat sekä millainen arvomaailma kaiken takana on. Lämmin, aito ja toisia kunnioittava.

Jalkautimme uuden brändi-identiteetin myös monikieliselle verkkosivustolle, jonka suunnittelimme kohderyhmien tarpeista lähtien ja samalla orgaanisen hakukoneliikenteen mielessä pitäen.

Tulokset

Uuden brändistrategian, visuaalisen ilmeen ja tarinan myötä Gebwell tunnetaan entistä paremmin yrityksenä, jonka lämpöpumppu- ja kaukolämpötuotteista voi nauttia hyvällä omallatunnolla – puhtaan lämmön hyödyntäminen ja käyttäminen on asenne, hyvän mielen ilmastoteko.

Yhä useampi suosii nykyisin ympäristöystävällisiä lämmitysvaihtoehtoja. Sellaisia, joita Gebwell tarjoaa. Yrityksen osaaminen näkyy suuresti kotimaassa mutta myös ulkomailla. Gebwell hakee yhä suurempaa kasvua kansainvälisillä markkinoilla ja tavoittelee tulevina vuosina yli 15 prosentin kasvua.

Merkitys

Puhdasta lämpöä ja sen tarina tuo merkityksellisyyttä jokaiselle gebwelliläiselle. Se kertoo, kuinka tärkeää työtä Leppävirralla joka päivä tehdään: puhtaampi tulevaisuus syntyy teoilla, jotka tehdään yhdessä. Ratkaisu kerrallaan.

Suurempi yhteiskunnallinen merkitys nousee esiin vastuullisuuden näkökulmasta, ja siitä miten voimme ratkoa maailman keskeisiä energiahaasteita rakentamalla puhtaampia ja älykkäämpiä lämmitys- ja jäähdytysratkaisuja.

Muita töitämme