Co-design
Co-design yhdistää datan, empatian ja luovan ajattelun kaupalliseksi ja tulokselliseksi kokonaisuudeksi.
Vahvimpia brändejä ja innovatiivisimpia palveluita rakennetaan syvältä liiketoiminnan ytimestä ymmärtämällä ihmisiä ja käyttäytymistä. Me Kaimanassa uskomme, että brändit, jotka löytävät työnsä merkityksellisyyden, voivat inspiroida ihmisiä, jättää positiivisen jäljen yhteiskuntaan ja menestyä samalla kaupallisesti.
Kilpailukykyinen liiketoiminta vaatii jatkuvassa murroksessa olevassa toimintaympäristössä yhteistyötä ja uudenlaisia lähestymistapoja. Siksi kehitimme Kaimanan oman co-design-mallin, jonka avulla ratkaistaan liiketoiminnan, palvelukehityksen ja brändin todellisia haasteita systemaattisella, innostavalla ja osallistavalla tavalla.

Ideologiamme yhdistää datan, empatian ja luovan ajattelun kaupalliseksi ja tulokselliseksi kokonaisuudeksi. Se inspiroi meitä ja asiakkaitamme löytämään yhdessä isomman, koko toimintaa ohjaavan merkityksen ja vision unelmatilasta. Yhdistämme muotoilussa brändiä, liiketoimintaa, ihmisiä ja ympäristöä kokonaisvaltaisesti hyödyttäviä kaupallisen viestinnän ja teknologian ratkaisuja.
Tutustu vapaasti hyödynnettävissä olevaan co-design-ajatteluumme ja ota rohkeasti yhteyttä. Olemme täällä sinua varten.
Matkalla kohti merkitystä
Miksi co-design?
Co-design on meille ensisijaisesti lähestymistapa suunnitteluun. Sen tehtävänä on mahdollistaa ratkaisuja, jotka tuottavat kaikille osapuolille suurinta mahdollista lisäarvoa. Co-designilla on useita tunnistettuja, kilpailukykyä kasvattavia hyötyjä:
01 Yhteinen kieli ja kulttuurin muutos
Yhteinen kieli tukee merkityksellistä yhteistyötä niin monialaisissa tiimeissä kuin meidän, asiakkaidemme ja sidosryhmien välillä. Co-design kannustaa luovaan, asiakas- ja ratkaisukeskeiseen ajatteluun, jossa paras idea voi tulla keneltä tahansa. Se lisää myös suunnittelun läpinäkyvyyttä, mikä sitouttaa osallistujat projektiin.
02 Strategisesti oikeat tavoitteet
Ongelmien ja mahdollisuuksien rakastamiseen kannattaa käyttää aikaa. Co-design-mallimme ohjaa esittämään alusta alkaen oikeita kysymyksiä ja ratkaisemaan oikeita haasteita, jolloin saadaan aikaan mahdollisimman suuri kaupallinen vaikutus.
03 Merkityksellisemmät palvelut
Co-design haastaa tarkastelemaan ympäröivää maailmaa isommin ja ajattelemaan liiketoiminnan mahdollisuuksia myös yllättävistä näkökulmista. Se osallistaa eri sidosryhmät aktiivisesti mukaan ja varmistaa, että tulos vastaa liiketoiminnallisten tavoitteiden ohella kohderyhmän aitoihin tarpeisiin.
Sukella syvemmälle
ja tutustu timantteihin
Suunnittelucanvakset ja työkalut
Co-design-ajattelun soveltaminen kiteytyy käytännönläheisiin suunnittelucanvaksiin, joita voidaan käyttää monipuolisesti niin palavereissa, workshopeissa (esim. Miro-työskentely) kuin suunnittelutyössä. Oikeat työkalut huolehtivat, että kaikki relevantit näkökulmat on varmasti huomioitu. Ne ohjaavat kysymään oikeita kysymyksiä oikeassa vaiheessa ja auttavat löytämään kirkkaita vastauksia.
Co-design skaalautuu tarpeen mukaan

Co-design-mallimme skaalautuu joustavasti tarpeen mukaan niin vuositason yhteistyöhön, yksittäiseen projektiin kuin ketteriksi design sprinteiksi. Se taipuu erinomaisesti niin kaupalliseen viestintään, brändikehitykseen ja innovatiiseen palvelusuunnitteluun kuin luovien kampanjakokonaisuuksien ja ensiluokkaisten verkkopalveluiden toteutukseen ja kehitykseen.
Co-design on menetelmänä ja työkaluineen helposti omaksuttavissa ja se voidaan kouluttaa organisaation eri tasoille aina johtoryhmätyöskentelystä asiantuntijatiimeihin.
Kohtaavatko ajatuksemme luovasta ongelmanratkaisusta? Ota meihin matalalla kynnyksellä yhteyttä ja kerro ajatuksesi yhteistyöstä.
Ota yhteyttä

Jere Rinne
Director, Comms and Marketing Services
jere.rinne
Jätä meille yhteystietosi ja olemme yhteydessä niin pian kuin mahdollista.