Muotoilemme menestystarinoita, joilla on merkitystä

Kaimana on uuden ajan kaupallisen muotoilun ja viestinnän toimisto. Tehtävämme on muotoilla yhdessä asiakkaidemme kanssa kaupallisia menestystarinoita, sekä merkitystä yhteiskuntaan ja ihmisten elämään.

Mitä teemme

Olemme täyden palvelun brändi-, viestintä-, markkinointi ja teknologiakumppani, joka uskaltaa rikkoa konventioita ja luutuneita käsityksiä yhdessä asiakkaan kanssa. Kaimanan co-design-malli haastaa ajattelemaan tuttuja asioita yllättävistä näkökulmista ja löytämään uusia merkityksiä liiketoiminnalle.

Tarjoamme strategista, kokonaisvaltaista palvelua ja yhteissuunnittelun tukea:

Strategia- ja liiketoimintamuotoilu

Autamme asiakkaitamme hyödyntämään merkityksellisiä kaupallisia mahdollisuuksia Kaimanan oman co-design-mallin avulla. Työskentelemme tiiviissä yhteistyössä asiakkaamme kanssa löytääksemme juuri ne olennaiset oivallukset ja oikeat näkökulmat liiketoimintahaasteiden ratkaisuun.

  • Kasvu- ja innovaatiostrategiat
  • Muutosjohtamisen strategiat (sisäiset ja ulkoiset)
  • Tulevaisuuden skenaariot ja unelmatilat
  • Brändin strateginen kehittäminen
  • Asiakas- ja datastrategiat
  • Organisaatiomuotoilu ja -kulttuurin johtaminen

Kokonaisvaltainen brändi- ja viestintämuotoilu

Määrittelemme, suunnittelemme ja rakennamme koukuttavia bränditarinoita, jotka nojaavat vahvaan ymmärrykseen brändin merkityksestä ja jotka tuottavat mitattavia tuloksia. Kaimanan oma co-design-suunnittelumalli yhdistää liiketoiminnan, ihmiset ja brändit saumattomaksi kokonaisuudeksi kaikissa kohtaamispisteissä.

  • Brändi- ja kulttuuristrategiat
  • Viestintä- ja PR-strategiat
  • Luovat konseptit ja mediaratkaisut
  • Asiakaspolku- ja kanavasuunnittelu
  • Vaikuttajamarkkinointi ja sosiaalinen media
  • Sisällöntuotanto

Digitaalinen asiakaskokemus ja palvelumuotoilu

Ensiluokkainen asiakaskokemuksen tarjoaminen kaikissa brändin ja ihmisen kosketuspisteissä on menestymisen edellytys mille tahansa yritykselle. Lähestysmistapamme suunnitteluun on ihmiskeskeinen ja kokonaisvaltainen. Se kattaa koko asiakaspolun alusta loppuun – ja siitä eteenpäin. Kaimanan co-design-malli haastaa miettimään liiketoimintaa uudella tavalla, joka tuottaa lisää arvoa kaikille sidosryhmille.

  • Innovointi ja mahdollisuuksien kartoitus
  • Ihmiskeskeinen palvelumuotoilu
  • Tavoitekuvaukset ja prototyypit co-creation-mallilla
  • Asiakaspolun ymmärrys, kuvaus ja uudelleen muotoilu
  • UX- & UI-suunnittelu ja käyttäjätestaus

Markkinointi ja analytiikka palveluna

Lisäämme ymmärrystä liiketoiminnasta ja kampanjoiden menestyksestä sekä siitä, kuinka niitä voidaan parantaa. Tarjoamme markkinointia ja analytiikkaa palveluna yhdistettynä rautaiseen teknologiseen osaamiseen, konsultointiin sekä strategiaan end-to-end -ratkaisuna, aina asiakkaan tarpeisiin räätälöitynä. Työskentelemme Kaimanan oman co-design-mallin mukaisesti yhdessä asiakkaan kanssa ja hyödynnämme ketteriä menetelmiä koko suunnitteluprosessin ajan.

  • Kampanja-arkkitehtuurin ja integroitujen kampanjoiden suunnittelu
  • Kanavariippumaton markkinointi- ja mediasuunnittelu ja tuotanto (offline & online)
  • Dataohjatun markkinoinnin suunnittelu ja optimointi
  • SEO, SEM ja analytiikka
  • PR, vaikuttaja- ja mediasuhteet
  • Markkinoinnin automaatio (HubSpot)

Ohjelmistojen ja verkkopalveluiden kehitys

Terävät näkemykset ja ensiluokkainen suunnittelu ovat vasta alkua maailmanluokan digitaalisen asiakaskokemuksen muotoilussa. Tiimimme työskentelevät tiiviissä yhteistyössä varmistaakseen, että toteutus vastaa vastaa aina odotuksia. Me emme kikkaile, vaan suunnittelemme yhdessä asiakkaamme kanssa ratkaisumme ihmisille siten, että ne aidosti tukevat liiketoimintaa ja kasvua.

  • Design sprintit ja suunnittelun tiekartat
  • Teknisen arkkitehtuurin hahmotus ja suunnittelu
  • Käytettävyyden ja saavutettavuuden analyysit ja kehittäminen
  • Full-stack ohjelmistokehitys
  • Verkkosivujen kehitys (WordPress, Hubspot, headless CMS) 
  • Verkkokauppojen kehitys (WooCommerce)
  • Tuki & huolenpito
  • CI/CD

Miten sen teemme

Kaimanan strategia-, suunnittelu- ja tuotantotyön selkäranka on uniikki co-design-suunnittelumalli.

Co-design on sekä filosofinen ajattelutapa, että työn organisoinnin malli. Co-design yhdistää strategisen ja luovan suunnittelun saumattomaksi kokonaisuudeksi.

Co-designin kantavat ajatukset ovat:

Miksi sen teemme

Uusi Kaupallisuus on Kaimanan toiminta- ja ajattelumalli, joka perustuu filosofialle ”Meaning is the new money”. Sen taustalla on ajatus siitä, että kuluttajat kaipaavat merkityksellisyyttä ostovalintojensa taakse. Uusi Kaupallisuus on kykyä nähdä tulos rahavirran kasvamisen lisäksi myös positiivisena vaikutuksena sidosryhmiin ja ympäristöön.

Uudessa Kaupallisuudessa tuloksia luo:

Kaupallinen merkitys
Ainutlaatuinen kaupallinen asenne on kaiken toimintamme perusta. Tällä osaamisella voimme luoda taloudellisesti kannattavaa vuorovaikutusta asiakkaidemme ja heidän kohdeyleisönsä välille.

Syvempi merkitys
Kaupallisen merkityksen lisäksi haluamme löytää toiminnallemme syvemmän merkityksen. Uskomme, että juuri syvempi merkitys on tie todellisiin tuloksiin, siksi kaivamme esiin syitä, miksi yritys on olemassa ja mitä positiivista vaikutusta se voi aikaansaada.

Jaettu merkitys
Tämän syvemmän merkityksen kautta voimme luoda kaupallisia ideoita, jotka yhdistävät brändin ja sen yleisön tunnetasolla. Kun brändi ja kuluttaja jakavat saman merkityksen, voimme löytää loppukuluttajille tärkeät kosketuspisteet ja luoda entistäkin tuloksellisempaa liiketoimintaa.

Tutustu töihimme

Ota yhteyttä

Jätä meille yhteystietosi ja olemme yhteydessä niin pian kuin mahdollista.
Consent-Data(Required)
Consent-Marketing