Muotoilemme menestystarinoita, joilla on merkitystä

Kaimana on uuden ajan kaupallisen muotoilun ja viestinnän toimisto. Tehtävämme on muotoilla yhdessä asiakkaidemme kanssa kaupallisia menestystarinoita, sekä merkitystä yhteiskuntaan ja ihmisten elämään.

Mitä teemme

Olemme täyden palvelun brändi-, viestintä-, markkinointi ja teknologiakumppani, joka uskaltaa rikkoa konventioita tiiviisti yhdessä muotoillen asiakkaan kanssa. Kaimanan tunnistettava co-design-malli haastaa ajattelemaan tuttuja asioita yllättävistä näkökulmista, vastaamaan oikeisiin kysymyksiin ja löytämään uusia merkityksiä liiketoiminnalle sekä brändille.

Tarjoamme strategista, kokonaisvaltaista näkemystä, luovuutta ja yhteissuunnittelun tukea:

Strategia- ja liiketoimintamuotoilu

Autamme asiakkaitamme löytämään kasvua liiketoiminnalle Kaimanan tuotteistetun co-design-mallin avulla yhdistämällä strategisen suunnittelun ja kaupallisen ajattelun. Työskentelemme tiiviissä ja läpinäkyvässä yhteistyössä asiakkaamme kanssa vastataksemme oikeisiin liiketoiminnan haasteisiin ja löytääksemme olennaiset näkökulmat kaupallisen toiminnan kehittämiseen sekä ratkaisuihin.

  • Kasvupolut, tulevaisuuden skenaariot ja unelmatilat
  • Brändiarvon strateginen kehittäminen ja kasvattaminen
  • Vaativat markkinointi-, media- ja asiakkuusstrategiat
  • Markkina-, kohderyhmä-, asiakas- ja käyttäjädatan yhdistäminen ja ymmärrys 
  • Organisaatiomuotoilu ja -työskentelykulttuurin johtaminen


Kysy lisää Jani Engbergiltä: jani.engberg@kaimana.fi / +358 40 738 7877

Kokonaisvaltaiset kaupallisen viestinnän ja brändikehityksen palvelut

Toimenpiteiden vaikuttavuus on meille aina työmme onnistumisen mittari. Yhdistämme viestinnän ja markkinoinnin saumattomaksi kokonaisuudeksi saman katon alle. Rakennamme koukuttavia bränditarinoita, jotka nojaavat vahvaan ymmärrykseen merkityksestä. Kaimanan co-design-suunnittelumallin avulla yhdistämme liiketoiminnan, ihmiset ja brändit saumattomaksi kokonaisuudeksi kaikissa kohtaamispisteissä.

  • Brändi- ja kulttuuristrategiat
  • Viestintä- ja PR-strategiat sekä suunnitelmat
  • Luovat konseptit ja mediaratkaisut
  • Asiakaspolku- ja kanavasuunnittelu
  • Vaikuttajamarkkinointi ja sosiaalinen media
  • Sisällöntuotanto


Kysy lisää Jere Rinteeltä: jere.rinne@kaimana.fi / +358 45 865 4001

Digitaalinen asiakaskokemus ja palvelumuotoilu

Ensiluokkainen asiakaskokemuksen tarjoaminen kaikissa brändin ja ihmisen kosketuspisteissä on menestymisen edellytys mille tahansa yritykselle. Lähestysmistapamme suunnitteluun on ihmiskeskeinen ja kokonaisvaltainen. Se kattaa koko asiakaspolun alusta loppuun – ja siitä eteenpäin. Kaimanan co-design-malli haastaa miettimään liiketoimintaa uudella tavalla, joka tuottaa lisää arvoa kaikille sidosryhmille.

  • Uusien palveluiden innovointi ja kaupallisten mahdollisuuksien kartoitus
  • Ihmiskeskeinen ja käyttäjäymmärrykseen perustuva palvelumuotoilu
  • Tavoitekuvaukset ja prototyypit co-creation-mallilla
  • Asiakaspolun ymmärrys, kuvaus ja uudelleen muotoilu
  • UX- & UI-suunnittelu ja käyttäjätestaus


Kysy lisää Markus Karikiveltä: markus.karikivi@kaimana.fi / +358 40 839 6485

Markkinointi ja analytiikka palveluna

Lisäämme ymmärrystä liiketoiminnasta ja kampanjoiden toimivuudesta sekä siitä, kuinka niitä voidaan parantaa. Tarjoamme kokonaisvaltaista tai osaa markkinoinnin ja analytiikan palveluista palveluna yhdistettynä luovaan suunnitteluun sekä teknologiseen osaamiseen. Työskentelemme Kaimanan oman co-design-mallin mukaisesti yhdessä optimoiden ja reaktiivisesti asiakkaan kanssa ja hyödynnämme ketteriä menetelmiä päivittäisessä sekä viikoittaisessa työssä.

  • Monimediakampanjoiden suunnittelu sekä toteutus
  • Kanavariippumaton markkinointi- ja mediasuunnittelu ja tuotanto (offline & online)
  • Dataohjatun markkinoinnin ja analytiikan analysointi, suunnittelu ja optimointi 
  • PR, vaikuttaja- ja mediasuhteiden hoito
  • Markkinoinnin automaatio (mm. HubSpot) ja sen hyödyntäminen


Kysy lisää Jere Rinteeltä: jere.rinne@kaimana.fi / +358 45 865 4001

Ohjelmistojen ja verkkopalveluiden kehitys

Terävät näkemykset ja ensiluokkainen suunnittelu ovat vasta alkua maailmanluokan digitaalisen asiakaskokemuksen muotoilussa. Tiimimme työskentelevät tiiviissä yhteistyössä varmistaakseen, että toteutus vastaa vastaa aina odotuksia. Me emme kikkaile, vaan suunnittelemme yhdessä asiakkaamme kanssa ratkaisumme ihmisille siten, että ne aidosti tukevat liiketoimintaa ja kasvua.

  • Design sprintit ja suunnittelun tiekartat
  • Teknisen arkkitehtuurin määrittely ja suunnittelu
  • Käytettävyyden ja saavutettavuuden analyysit ja kehittäminen
  • Full-stack ohjelmistokehitys
  • Verkkosivujen kehitys (WordPress, Hubspot, headless CMS) 
  • Verkkokauppojen kehitys (WooCommerce)
  • Tuki & huolenpito
  • CI/CD


Kysy lisää Markus Karikiveltä: markus.karikivi@kaimana.fi / +358 40 839 6485

Miten sen teemme

Kaimanan strategia-, suunnittelu- ja tuotantotyön selkäranka on uniikki co-design-suunnittelumalli.

Co-design on sekä filosofinen ajattelutapa, että työn organisoinnin malli. Co-design yhdistää strategisen ja luovan suunnittelun saumattomaksi kokonaisuudeksi.

Co-designin kantavat ajatukset ovat:

Miksi sen teemme

Uusi Kaupallisuus on Kaimanan toiminta- ja ajattelumalli, joka perustuu filosofialle ”Meaning is the new money”. Sen taustalla on ajatus siitä, että kuluttajat kaipaavat merkityksellisyyttä ostovalintojensa taakse. Uusi Kaupallisuus on kykyä nähdä tulos rahavirran kasvamisen lisäksi myös positiivisena vaikutuksena sidosryhmiin ja ympäristöön.

Uudessa Kaupallisuudessa tuloksia luo:

Kaupallinen merkitys
Ainutlaatuinen kaupallinen asenne on kaiken toimintamme perusta. Tällä osaamisella voimme luoda taloudellisesti kannattavaa vuorovaikutusta asiakkaidemme ja heidän kohdeyleisönsä välille.

Syvempi merkitys
Kaupallisen merkityksen lisäksi haluamme löytää toiminnallemme syvemmän merkityksen. Uskomme, että juuri syvempi merkitys on tie todellisiin tuloksiin, siksi kaivamme esiin syitä, miksi yritys on olemassa ja mitä positiivista vaikutusta se voi aikaansaada.

Jaettu merkitys
Tämän syvemmän merkityksen kautta voimme luoda kaupallisia ideoita, jotka yhdistävät brändin ja sen yleisön tunnetasolla. Kun brändi ja kuluttaja jakavat saman merkityksen, voimme löytää loppukuluttajille tärkeät kosketuspisteet ja luoda entistäkin tuloksellisempaa liiketoimintaa.

Tutustu töihimme

Ota yhteyttä

Jätä meille yhteystietosi ja olemme yhteydessä niin pian kuin mahdollista.
Consent-Data(Required)
Consent-Marketing